"Κοινωνικοοικονομικοπολιτικοσυναισθηματικοί προβληματισμοί "

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

Ούτε τα σκουπίδια μας δεν μπορούμε να μαζέψουμε;

Την παράδοση της καθαριότητας εκ νέου σε ιδιωτικά συμφέροντα, ετοιμάζει και η σημερινή διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού, ακολουθώντας την «πεπατημένη» της προηγούμενης δημοτικής αρχής. Και μάλιστα, αυτή τη φορά για χρονικό διάστημα δύο ετών, αντί της ετήσιας σύμβασης που είχε υπογράψει η διοίκηση Αλεξανδρή και λήγει στις 31 Αυγούστου.
Ο Μαυρομάτης, αναφερόμενος στο θέμα, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, επικαλέστηκε ότι ο Δήμος, με τον πεπαλαιωμένο εξοπλισμό που διαθέτει, δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της αποκομιδής των απορριμμάτων. Και ανέφερε ως παράδειγμα τους τράκτορες, για τη συμπίεση και μεταφορά των σκουπιδιών στη χωματερή της Μαυροράχης  και το υψηλό κόστος που απαιτείται για την αντικατάστασή τους.
Ο κ. Μαυρομάτης που δήλωσε ότι το θέμα θα εισαχθεί και θα συζητηθεί εκτενώς στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, δήλωσε ότι υπήρξε σύσκεψη με τη διοίκηση του Συλλόγου των εργαζομένων στο δήμο Θερμαϊκού, οι οποίοι, όπως ανέφερε, είπαν ότι υπό τις παρούσες συνθήκες και με τον υπάρχοντα εξοπλισμό, ο Δήμος δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της καθαριότητας.
Σε ερώτηση του δημοτικού συμβούλου κ. Κώστα Βογιατζή εάν το σωματείο των
εργαζομένων συμφώνησε εγγράφως με αυτές τις θέσεις της διοίκησης για την ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας, ο δήμαρχος απάντησε ότι η συναίνεση ήταν προφορική.
Σύμφωνα με το σχέδιο μελέτης της προετοιμαζόμενης σύμβασης με τον ιδιώτη, ο Δήμος Θερμαϊκού θα πρέπει να καταβάλει  για το χρονικό διάστημα των δύο ετών, μέχρι τον Αύγουστο του 2017, το ποσό των 1.663.810,88 ευρώ, δηλαδή 831.905,44 ευρώ ετησίως. Δηλαδή κατά 300.000 χαμηλότερα της ανάλογης σύμβασης ύψους 1.100.000 ευρώ που είχε συνάψει η προηγούμενη διοίκηση του δήμου. Ενώ υπάρχει η αίρεση ότι ο Δήμος Θερμαϊκού «δύναται να διακόψει τις υπηρεσίες αποκομιδής ανά πάσα στιγμή, αν η διοίκηση διαπιστώσει πως μπορεί πλέον να υλοποιήσει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες με ίδιας μέσα και προσωπικό».
Από τη «συγγραφή υποχρεώσεων» προκύπτει ότι ο ιδιώτης θα πρέπει να κάνει την αποκομιδή των απορριμμάτων στις δημοτικές κοινότητες της Μηχανιώνας, της Επανομής, της Άνω και Κάτω Περαίας και των Νέων Επιβατών, πέντε φορές την εβδομάδα από 1/11 έως και 30/04 και έξι φορές από 01/05 έως και 31/10.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας μελέτης, ο συνολικός όγκος της ετήσιας παραγωγής απορριμμάτων στο δήμο Θερμαϊκού, είναι 17.603,04 τόνοι, που κατανέμονται ως εξής: Περαία 7.665,84 τόνοι, Επανομή 3.752,84 τ., Νέα Μηχανιώνα 3.669,12 τ. και Νέοι Επιβάτες 2.50,68 τόνοι. Η μέση ημερήσια παραγωγή απορριμμάτων σε όλο το Δήμο είναι 42,06 τόνοι το χειμώνα και 54,67 τόνοι  το καλοκαίρι.
Όπως προβλέπουν οι όροι της σύμβασης, ο ιδιώτης που θα αναλάβει με μειοδοτικό διαγωνισμό το έργο της καθαριότητας θα πρέπει να διαθέσει τουλάχιστον πέντε απορριμματοφόρα οπίσθιας φόρτωσης, χωρητικότητας 20-24 Μ3, εκ των οποίων τα τρία θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα πλύσης κάδων. Καθώς επίσης και ένα επιπλέον εφεδρικό απορριμματοφόρο όχημα.
ολόκληρο το άρθρο στον  farosthermaikou.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου